منو دسترسی

شرایط و مدارک دریافت ویزا شینگن

1403/06/14 در ساعت 20:25:01

وقت سفارت و تکمیل مدارک

شرایط و مدارک دریافت ویزا شینگن

کشور های عضو منطقه شینگن

منطقه کشورهای شینگن، گروهی متشکل از 26 کشور اروپایی است. این کشورها با لغو تمامی مرزهای داخلی و داشتن یک سیاست روادید مشترک با هم موافقت کرده‌اند، اگرچه ممکن است تفاوت‌های جزئی در مورد رویه‌ها و مدارک مورد نیاز وجود داشته باشد. هر شهروند هر کشوری که بخشی از منطقه شینگن نیست و کشورش موافقتنامه تسهیل روادید با اتحادیه اروپا ندارد، برای ورود به هر یک از کشورهای عضو، نیاز به ویزای شینگن دارد.

این کشورها شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، لهستان، و کشورهای اسکاندیناوی می شوند به جز بریتانیا و ایرلند. اکثر کشورهای اتحادیه اروپا امضاکنندگان توافقنامه شینگن هستند. سوئیس، ایسلند و نروژ در اتحادیه اروپا نیستند اما در داخل منطقه شینگن هستند.



مدارک ویزای شینگن


اطلاع از مدارک مورد نیاز ویزای شینگن و گردآوری آنها به طور کامل، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این مدارک صلاحیت شما برای دریافت ویزا توریستی شنگن را نشان می‌دهد و در صورت ناقص بودن مدارک و شرایط اخذ ویزای شینگن، درخواست شما بدون شک رد (ریجکت) خواهد شد.

هر چند فهرست مدارک مورد نیاز ویزای شینگن توسط سفارت اعلام می‌شود، اما ظرافت‌ها و جزئیاتی در این زمینه وجود دارد که معمولاً از طرف سفارت‌ها اعلام نمی‌شود.

مدارک ویزای شینگن به طور کلی برای تمامی کشورهای عضو شینگن یکسان است اما ممکن است تفاوت‌های جزئی در مدارک مورد نیاز برخی از سفارت‌ها وجود داشته باشد. همچنین باید تمامی مدارک را به زبانی که سفارت اعلام کرده است ترجمه کنید (ترجمه رسمی با مهر دادگستری) و در روز انگشت نگاری تحویل دهید.

به طور کلی مدارک لازم برای ویزای شینگن عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا: ابتدایی‌ترین مرحله برای اخذ ویزای شینگن، ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا است. این فرم را باید از سفارت کشور مورد نظر دریافت کرده و پر کنید
  • اصل شناسنامه
  • اصل پاسپورت و پاسپورت‌های قبلی: پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد.
  • عکس: 2 عکس تمام رخ جدید با زمینه سفید
  • مدارک شغلی: مدارکی مانند جواز کسب، فیش حقوقی، روزنامه رسمی شرکت و گواهی اشتغال به تحصیل که نشان دهنده وابستگی‌های شما در ایران باشد
  • پرینت گردش حساب و نامه تمکن مالی: این مدارک نشان می‌دهد که شما هم از پس هزینه‌های سفر خود برخواهید آمد و هم دلیلی برای بازگشت به ایران دارید
  • بلیت پرواز: بلیت پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد
  • رزرو هتل: برگه تاییدیه رزرو هتل یا دعوتنامه فردی که قرار است در منزل او سکونت داشته باشید
  • بیمه مسافرتی معتبر: با حداقل پوشش 30 هزار یورو
  • هزینه اخذ ویزای شینگن: مبلغ یورویی لازم برای انگشت نگاری


ویزای شینگن تضمینی

متاسفانه امروزه تبلیغات «ویزای شینگن تضمینی» بسیار افزایش یافته است و افراد و موسسات بسیاری از این طریق قصد فریب متقاضیان دریافت ویزای شینگن را دارند. نکته‌ای که باید حتماً بدان توجه کنید، این است که صدور ویزای توریستی شنگن تنها در اختیار سفارتخانه کشور مربوطه است و هیچ فرد یا شرکتی نمی‌تواند در رابطه با صدور یا رد ویزای شینگن شما تضمین دهد.

حتی کارگزاران سفارتخانه‌ها (VFS) نیز تنها رابط بین متقاضی و سفارت هستند که مدارک را از شما گرفته و به سفارت تحویل می‌دهند و هیچ دخالتی در فرآیند بررسی و صدور ویزای توریستی شینگن ندارند.

در واقع منظور از ویزای شینگن تضمینی، تضمین بازگشت وجه در صورت رد شدن (ریجکت شدن ویزای شینگن) است. اما متاسفانه افراد و موسسات سودجو از این تبلیغات دروغین برای فریب مخاطب استفاده می‌کنند.


جهت اطلاعات بیشتر و اخذ وقت از سفارتهای عضو شینگن با ما در تماس باشید:

02128421885

09120049785 (ساعات غیر اداری و واتساپ)

نظر جدید
0%